BC Hospitality Group leverer årsresultat i topklasse - og fremtiden står på ekspansion

Pressemeddelelse 29. maj 2017

BC Hospitality Group leverer i 2016 det bedste årsresultat nogensinde med en omsætning på 1.135 mio. dkk. Topresultaterne tydeliggør gruppens position som ledende hospitality-operatør i Nordeuropa og baner vejen for yderligere ekspansion i porteføljen af vellykkede hospitality-forretninger.

IMAGE

2016 blev endnu et rekordår i BC Hospitality Group

2016 blev endnu et rekordår i BC Hospitality Group. Gruppen konsoliderede forretningen med vækst på både top- og bundlinje samtidig med, at der blev gennemført millioninvesteringer i succesfulde revitaliseringer og produktudviklinger af forretningens mange kendte brands.

"Vi udnytter rekord regnskabet og gruppens robuste finansielle position til fortsat at foretage investeringer og mærkbare kvalitetsløft inden for eksempelvis service og gæsteoplevelser, innovative og bæredygtige løsninger samt digital teknologi på tværs af gruppens mange brands. Der er ingen tvivl om, at vi er lykkedes med en fortsat positiv udvikling af de eksisterende forretninger og ikke mindst med et fornyet Bella Center Copenhagen, som i 2016 kom stærkt igen og leverede et rekordår i antal kongresgæster. Samlet set tog gruppen imod ikke færre end 1,5 mio. gæster i 2016, og det er et bundsolidt afsæt, men også fremadrettet er ordrebøgerne godt fyldt op, og alle gruppens hoteller er på vej mod nye markedsledende rekorder igen i 2017, " udtaler Allan L. Agerholm, Chief Hospitality Officer - BC Hospitality Group.

Fremtiden står på ekspansion

Med et stærkt regnskab i ryggen ønsker BC Hospitality Group at stadfæste gruppens position som Nordens og Europas mest toneangivende og fleksible udstillings- & kongrescenter og hoteldriftsvirksomhed yderligere. Og den strategi skal blandt andet realiseres via fremtidig ekspansion:

"Vores forretningsstrategi virker, og den giver plads til yderligere vækst. Vi har en del konkrete projekter i pipeline, og vi skruer nu yderligere op for ambitionerne. Vi går blandt andet efter at få flere ledende hotel brands af national og international karakter med i porteføljen, og her tænker vi på brands, som fortsat vil give os konkurrencefordele i forhold andre spillere i markedet - brands som samtidig leverer gæsteoplevelser på et meget højt internationalt niveau," fortsætter Allan L. Agerholm.

Milepæle i 2016

• Omsætningen blev 1.135 mio. dkk (mod 976 mio. dkk i 2015) - en stigning på 16%.
  • Resultatet af den primære drift (EBITDAR) blev forbedret med 54 % til 214 mio. dkk mod 139 mio. dkk i 2015.
  • Gæstetilfredsheden på gruppens hoteller var i top og alle tre venues bibeholdte i 2016 placeringerne i Top-20 på TripAdvisor med Crowne Plaza Copenhagen Tower i top 3, Copenhagen Marriott i top 10 og AC Bella Sky Copenhagen i top 20 (iblandt 116 københavnske hoteller).
  • AC Hotel Bella Sky Copenhagen blev kåret af den danske rejsebranchen som 'Bedste Hotel i Hovedstadsområdet' ved Danish Travel Awards 2016.
  • Marriotts europæiske topledelse kårede Copenhagen Marriott som 'Hotel Of The Year 2016'. Kåringen var en anerkendelse af stedets ekstraordinære resultater inden for RevPar (revenue per available room), brandaktivering samt af indsatsen over for både kunder og medarbejdere, og det var første gang, at et dansk Marriott hotel tog prisen.
  • BC Hospitality Group deltager årligt i 'Great Place to Work '-initiativet, og i 2016 opnåede hotellerne AC Hotel Bella Sky Copenhagen samt Crowne Plaza Copenhagen Towers placeringer blandt de 30 mest attraktive og alsidige mellemstore arbejdspladser i Danmark.
  • Crowne Plaza Copenhagen Towers blev tildelt Great Place to Work's Mangfoldighedspris 2016 for hotellets mangeårige arbejde med inklusion på arbejdspladsen.
  • Bæredygtig Hospitality er fortsat et centralt element i forretningen - læs alt om gruppens mange og forskelligartede bæredygtige initiativer i vores dugfriske CSR rapport 2016
  • Crowne Plaza Copenhagen Tower II indviedes og anerkendte internationale virksomheder som Vestas, Ericsson og Novo Nordisk er siden rykket ind gruppens nye og topmoderne kontorkompleks.
  • BC Hospitality Group blev i 2016 founding partner til Royal Arena og er i dag er en tæt samarbejdspartner.

Kort om BC Hospitality Group

BC Hospitality Group blev etableret i 2014 og hører, trods sin unge alder, allerede til blandt Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, messer og hospitality.  Den samlede gruppe råder over 1.580 hotelværelser, 162 møde- og konferencelokaler og ca. 200.000 m2 konference- og møde- og eventfaciliteter med plads til over 30.000 personer, og den består af:

BC Hospitality Group A/S:

BC Hospitality Group driver desuden følgende forretninger under managementaftaler:

● ● ●

For yderligere information om BC Hospitality Group, kontakt:
Chief Hospitality Officer - BC Hospitality Group A/S, Allan L. Agerholm

E-mail: ala@bchg.dk / Mobil: 50 60 44 00