Copenhagen Marriott vinder Danish Travel Award 2017

Pressemeddelelse 5. oktober 2017

I kategorien 'Bedste Hotel i København og Omegn'. Group Hotel General Manager Anders Duelund er godt tilfreds. Sidste år tog søsterhotellet AC Hotel Bella Sky Copenhagen prisen.

Copenhagen Marriott vinder Danish Travel Award 2017 - fra venstre mod højre ses de glade vindere: Group Hotel General Manager Anders Duelund, Hotel Manager Anna Käll og CEO Allan L. Agerholm.

Over 300 primært topchefer fra den danske rejsebranche var på plads i Cirkusbygningen, da Copenhagen Marriott tog prisen som Danmarks bedste hotel i København og omegn ved Danish Travel Awards 2017, der afholdtes af branchemagasinet StandBy d. 4. oktober for 23. år i træk I år havde præsidiet for Danish Travel Award valgt at afgøre vinderne via et nyt afstemningssystem. Således kunne rejsebranchen ikke stemme på sig selv, og der var indført et udvidet "Danmarks-panel" med 2.000 medlemmer håndteret af analyseinstituttet Epinion. Navnlig en høj rangering af kvalitet blandt de nominerede, blev den afgørende faktor.

'Bedste Hotel i København og Omegn' blev Copenhagen Marriott Hotel foran Copenhagen Admiral Hotel og Hotel d'Angleterre. Anders Duelund, Group Hotel General Manager hos BC Hospitality Group, der inkluderer Copenhagen Marriott, er både glad og stolt over aftenens vinderpris. Han siger:

"Vi glæder os meget over anerkendelsen, ikke mindst fordi det bekræfter os i, at engagement, vedholdenhed og fokus på top-service giver glade gæster, der tydeligvis husker deres positive oplevelse hos os. Herfra skal i særdeleshed lyde en stor tak til hotellets Operationelle Direktør og daglige chef, Anna Käll, der sammen med en flok super motiverede medarbejdere gang på gang formår at skabe flotte resultater. Årets Danish Travel Award understreger endnu en gang, at Copenhagen Marriott ligger helt i top, når det gælder både produkt og service, og medarbejderne kan med rette være stolte af årets pris, som i høj grad er deres fortjeneste. "

5-stjernet prisvinder poster millioner i ombygning

BC Hospitality Group, der ejer og driver det 5-stjernede hotel på Københavns havnefront under en franchiseaftale med Marriott, har siden overtagelsen i 2015 investeret over 18 mio. dkk. i hotellet og blandt andet lanceret en splinterny Executive Lounge, 5 ny renoverede værelser, et opdateret fitnessrum og mødekonceptet Meetings Imagined.

Endvidere er der pt. påbegyndt en ombygning for godt 4,5 mio. dkk. af hotellets legendariske Royal Suite, der har huset prominente statsoverhoveder, rockstjerner m.m. fra både ind- og udland. Ombygningen skal resultere i en splinterny luksussuite på 160m2ny suite, som vil rumme alt fra et stort soveværelse med havudsigt - og mulighed for at tilkoble endnu et soveværelse - til et spaagtigt badeværelse, gæstetoilet og åbent køkken med plads til 14 personer. Indretningen vil være enkel med udvalgte designer møbler, eksklusivt B&O elektronik og prima surroundsound. Royal Suite forventes klar ultimo november 2017, men stedets virkelyst stopper ikke her; næste skridt er en større ombygning af hotellets spiseområde i løbet af 2018.

● ● ●

Kort om Copenhagen Marriott

Copenhagen Marriott er en del af verdens største hotelgruppe, Marriott, der i dag også inkluderer Starwood Hotels, som hotelgruppen overtog i 2016. Samlet set har Marriott og Starwood 30 brands, heriblandt Ritz Carlton, Marriott, Courtyard, Residence Inn, W Hotels, Westin og Sheraton med i alt 1,1 mio. hotelværelser fordelt på 5.700 hoteller i over 110 lande.

Franchise ejer af Copenhagen Marriott er BC Hospitality Group A/S. Sidstnævnte blev etableret i 2014 og er en af Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, messer og hospitality. Gruppen ejer ligeledes Marriott-brandet AC Hotel Bella Sky Copenhagen, Crowne Plaza Copenhagen Towers, Bella Center Copenhagen, Comwell Conference Center Copenhagen og Forum og råder samlet set over 1.580 hotelværelser, 162 møde- og konferencelokaler og ca. 200.000 m2 konference- og møde- og eventfaciliteter i københavnsområdet med plads til over 30.000 personer.

Pressechef, Anne Marie Barsøe, anba@bchg.dk, mobil: 81884843
Group Hotel General Manager, Anders Duelund, mobil: 50604620

bchg.dk og copenhagenmarriott.dk

Find os også på facebook.com/CopenhagenMarriottHotel/ og anvend gerne hashtagget: #cphmarriott