Æstetik møder funktionalisme i luksusklasse når The Royal Suite på Copenhagen Marriott slår dørene op efter en totalrenovering på 4,5 mio. kr

Pressemeddelelse 26. januar 2018

En ny suite med nyt design og ny lyd - men med samme unikke udsigt, 5-stjernede komfort og en velkendt hjemlig følelse. Copenhagen Marriott på Kalvebod Brygge lægger stærkt fra land inden årets første måned er omme med relanceringen af luksussuiten, The Royal Suite, der står klar efter en opgradering for 4,5 mio. kr. og byder på et modigt twist af international luksus og stilren dansk funktionalitet.

Der er kælet for detaljerne og tænkt på alt, når gæsterne fremover checker ind i værelse #1114 - The Royal Suite - på 11. etage på Copenhagen Marriott. Med byens bedste udsigt, det ypperste inden for både dansk og udenlandsk design og interiør og fokus på multifunktionalitet, forventes den 170 m2 nye suite at tiltrække stribevis af nye og gamle gæster fra både nær og fjern.

The Royal Suite sætter fokus på fremtidens rejsende. Den gæst, der både kunne have behov for at trække sig tilbage for at hvile eller at arbejde i fred og ro i smukke og bekvemme omgivelser, som føles hjemlige - men som også kunne være på udkig efter de perfekte rammer til at beværte diskrete møder, receptioner, eller private middagsselskaber i stilfuld og nutidig luksus, the Danish way. Suitens designelementer tager derfor bevidst afsæt i at skabe en hjemlig atmosfære og på elegant vis at fusionere 5-stjernet international luksus med stilren dansk sans for funktionalitet og lokal forankring.

Den klassiske luksussuite re-invented

Den nye luksusuite består af to områder - en privat del og en mere social del - hvilket giver plads til forskellige typer af behov og rum til alle former for møder mellem mennesker.

Allan L. Agerholm, CEO for BC Hospitality Group, der ejer Copenhagen Marriott, uddyber yderligere:

"Vi har skabt en international suite på et niveau langt over hvad der ellers findes i byen, og vi glæder os til at byde både danske og udenlandske gæster velkommen i suiten, hvor bl.a. de mange anvendelses-muligheder har været i fokus. Ud over at byde på det ypperste i luksus og at være en fantastisk 'oase' under en oplevelsesrig fritids- eller forretningsrejse til København, har vi alene på tech området investeret over en halv mio. kr. i Bang & Olufsen fladskærme og surround sound. Bl.a. derfor er suiten et nyt stærkt emne til afholdelsen af eksempelvis direktions- og bestyrelsesmøder eller kreative møder, men også til private middage, cocktail parties, receptioner, produktlanceringer og foto-/filmoptagelser. "

"VIP delegationer, royale, kunstnere og andre glade gæster vil uden tvivl også hurtigt se det store potentiale i 'den klassiske luksussuite re-invented' - og booker de hos os, får de endda et klart lokalt aftryk med på vejen qua de mange både nye og etablerede danske leverandører, som vi har etableret et eminent samarbejde med under renoveringen," fortsætter Allan L. Agerholm.

Hjemlig luksus med mødeappeal og beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed...

Gæsterne i The Royal Suite forventes med andre ord at rumme alt fra tunge erhvervsfolk, kreative hoveder, VIP-delegationer, popstjerner, royale fra ind- og udland, og allerede nu er interessen for suiten stor.

"Suiten har bestået lakmusprøven. Den kan simpelthen det hele, og forhåndsinteressen har været overvældende. Ud over suitens unikke DNA og multifunktionalitet byder den på hele to afdelinger; et lounge, private dining og køkken område med mulighed for egen private chef samt et master bedroom med topmoderne bad/sensory spa og "walk-in" garderobe. Dertil kommer et væld af special designede features fra både danske og udenlandske designere og kunsthåndværkere, herunder Boform, Northern Heritage, Maretti og WulffWinding, som vore gæster vil få fornøjelsen af. Endelig er vores enestående placering i centrum af København og, ikke mindst, ved vandet med dertil hørende panoramaudsigt ud over det gamle København og havneløbet, også et markant element i suiten", tilføjer hoteldirektør Anna Käll, der sammen med medarbejderne glæder sig over de mange nye forretningsmuligheder, som istandsættelsen af suiten fører med sig.

Copenhagen Marriott har for nylig investeret 8 mio. kr. i at udvide og opgradere Executive Lounge til dobbelt størrelse for at sikre at denne kan servicere de mange high-end gæster. I dag er det således kun Copenhagen Marriott samt Crowne Plaza Copenhagen Towers der kan tilbyde gæster adgang til en Executive Lounge. Og - Copenhagen Marriott har flere spændende opgraderinger i pipeline, der sammen med den rivende udvikling som Kalvebod Brygge-området er inde i, forventes at øge stedets store attraktionskraft yderligere.

● ● ●

Kort om Copenhagen Marriott

• Copenhagen Marriott Hotel ligger på Kalvebod Brygge, åbnede i 2001 og har 406 værelser
  • Hotellet er fortsat Danmarks største 5-stjernede hotel og indtil videre hovedstadens 9. største
  • Vejledende pris for en overnatning i den nye Royal Suite er 35,000 kr. per nat
  • Årligt har hotellet knap 200.000 overnattende gæster og hertil kommer mange tusinde møde- og konferencedeltagere
  • Copenhagen Marriott har siden sin åbning i september 2001 beværtet utallige VIP-gæster, også i suiten, herunder de to tidligere amerikanske udenrigsministre Hillary Clinton og John Kerry, et stort antal internationale kunstnere, Japans Kronprins Naruhito og mange flere...
  • Siden BC Hospitality Group i starten af 2015 overtog Copenhagen Marriott, har gruppen investeret tæt på 30 mio. kr. i renovering og opgradering af hotellet. Ud over værelsesrenovering, er der skudt godt tre mio. kr. i en opgradering af hotellets fitnesscenter, otte mio. kr. i en ny Executive Lounge og senest 4,5 mio. kr. i Royal Suite - med mere i pipeline
  • I den formentlig største danske hotelhandel nogensinde, solgte BC Hospitality Groups hovedaktionær, Solstra Investments, i januar 2017 selve hotelbygningen til pensionskasserne ATP Ejendomme og PensionDanmark

Vidste du også at...

Copenhagen Marriott deltager i den nye Copenhagen Light Festival 2018, der ligeledes vil kunne nydes fra - blandt andet - The Royal Suite. Foran det 5-stjernede Copenhagen Marriott Hotel på den skulpturelle bro, Bølgen, kan gæster af huset således i mørkets timer opleve et bestilt lysværk af den danske lyskunstner Mads Vegas. Værket kan også opleves fra Islands Brygge, Bryggebroen og Langebro under hele lysfestivalen i perioden 2. februar til 2. marts 2018.

Læs mere om den nye suite på royalsuite.dk og om hotellet på Copenhagenmarriott.dk samt bchg.dk

Royal Suite by Copenhagen Marriott - Lounge Area.jpg
Royal Suite by Copenhagen Marriott - Master Bedroom i.jpg
Royal Suite by Copenhagen Marriott - Master Bedroom.jpg