Fremtidige fødevareløsninger: Bite Copenhagen 2018 bider sig fast i haserne på den internationale fødevarebranche

Pressemeddelelse 30. maj 2018

Speednetworking for virksomheder, Taste the World, kunstig intelligens i fødevarer, panel diskussioner med højt profilerede danske og internationale talere og meget mere. Den internationale fødevaremesse Bite Copenhagen har for alvor bidt sig fast i haserne hos fødevarebranchen i dets 2. leveår og leverer i 2018 udstillere, events og talks i topklasse.

Bite Copenhagen, der sætter fokus på fremtidens fødevarer, oplever pt. en stigende interesse og markant tilgang af nye udstillere og flytter i 2018 til Bella Center Copenhagen, hvor der er højt til loftet - i mere end én forstand. Samtidig udvider Miljø- og Fødevareministeriets årets World Food Summit - Better Food for More People 2018, der finder sted på Christiansborg til også at foregå i Bella Center Copenhagen - og sammen sætter de to events turbo på diskussioner om fremtidens fødevarer i et internationalt perspektiv.

Der er lagt op til et par hæsblæsende dage, hvor fremtidens fødevarer kommer til højbords.
Bite Copenhagen byder nemlig ikke blot på et program med et væld af spændende og entreprenante talere og workshops, men også på en række nye og spændende udstillere fra ind- og udland. Klaus Burkal, direktør for Bite Copenhagen, siger:

"Vi har fået rigtigt mange nye henvendelser fra spændende aktører i ind- og udland, som ønsker at udstille på Bite Copenhagen med deres kvalitetsprodukter, emballage, ingredienser, tech og så videre, heriblandt virksomheder og organisationer i Finland, Rusland, Tyskland, USA, Ungarn, Storbritannien og Tyrkiet. Og vi glæder os til at præsentere en række nye entreprenante virksomheder som True og The Organic Energy Project og adskillige af de mest innovative virksomheder fra inkubationsmiljøet i Agro Food Park, som alle vil komme til at udstille side om side med veletablerede virksomheder som f.eks. Naturli', Hanegal og Tyrkiets største mejerivirksomhed, Pinar.  Men er stadig plads til flere i det gode selskab, det er blot at tage fat i os! "

Besøgende på Bite Copenhagen kan altså opleve både interessante udstillere, knivskarpe talks, workshops og smagninger - alt med det til fælles, at der stilles skarpt på de seneste tendenser og udviklingen inden for fødevarer, teknologi og innovation på globalt plan. At fødevarebranchen har taget rigtigt godt imod det nye initiativ, der blev lanceret i 2017, afspejles blandt andet i at messen i år udvider konceptet og dels rykker ud i Bella Center Copenhagen, dels øger samspillet og synergien med Miljø og Fødevareministeriets World Food Summit 2018 yderligere.

Udover Miljø- og Fødevareministeriet og ikke mindst Copenhagen Cooking & Food Festival, samarbejder Bite Copenhagen også med den førende danske fødevarebranche herunder; Dansk Industri Fødevarer, Landbrug & Fødevarer, Økologisk Landsforening, HORESTA, Food Nation, Madkulturen, Partnerskab for Offentlige Grønne Indkøb, Danish Food Cluster, Future Food Innovation, Agro Food Park m.fl. Det brede samarbejde understreger både de stærke synergier, der er mellem politiske, praktiske, offentlige og private interesser, når det kommer til fremtidens fødevareløsninger og pointerer samtidig Danmarks stærke position på området over for de besøgende på såvel Bite Copenhagen som World Food Summit m.v. i København i august.

Mere om Bite Copenhagen

Bite Copenhagen er en international B2B fødevareudstilling i København, der viser løsninger på, hvordan man får bedre mad til flere mennesker via uddannelse, gastronomi, forebyggelse af madaffald, teknologi, emballage, bæredygtighed, økologiske produkter, bæredygtigt forbrug og meget mere.

Det er BC Hospitality Group A/S og Miljø- og Fødevareministeriet, der samarbejder om fødevaremessen, der afholdes i forbindelse med det internationale World Food Summit "Better Food for More People" på Christiansborg og World Food Summit - Bella Center Copenhagen i dagene 30-31. august 2018.

- Det er muligt at registrere ved ankomst i Bella Center Copenhagen eller ved at klikke her

- Se den fulde program og event oversigt her
- Læs mere om udstillerne på Bite Copenhagen lige her og følg @Bitecopenhagen på Facebook

Settting Tomorrows Table - Bite Cph - 930x600.jpg