BC Hospitality Group og FC Midtjylland i usædvanligt samarbejde

Pressemeddelelse 19. februar 2019

Det er ikke hver dag, at københavnerhoteller indgår aftaler med midtjyske fodboldklubber, men det er rent faktisk tilfældet her. BC Hospitality Group har lavet en toårig aftale med FC Midtjylland om navnesponsorat af loungen på MCH Arena.

Gæsterne i MCH Arenas lounge til FC Midtjyllands første hjemmekamp i Superligaens forårssæson 2019, fik sig nok noget af overraskelse, da de trådte ind ad døren. Loungen er de næste to år omdannet til "filialer" af tre kendte københavnske hoteller: nemlig Crowne Plaza Copenhagen Towers, AC Hotel Bella Sky Copenhagen, og sidst men ikke mindst Copenhagen Marriott, som alle drives af BC Hospitality Group.

Group Marketing Director hos BC Hospitality Group, Morten Jensen, siger: "Det handler om at gøre noget andet og tænke skævt. Det giver rigtigt god mening, og det er bestemt ikke tilfældigt, at BC Hospitality Group og FC Midtjylland har indgået samarbejde. Vi ligner hinanden og vil begge gerne udfordre det normale. Vi vil skabe oplevelser. Det er her og nu det foregår."

Sponsoratet er aktivt forstået således, at de tre hoteller ikke kun er repræsenteret med reklamebanners og navneskilte. Der vil være konkurrencer på diverse sociale medier, events på stadion, gode tilbud på de tre hoteller for loungens gæster og meget andet.

Morten Jensen tilføjer: "BC Hospitality Group er en "københavnervirksomhed" men det til trods, deler vi værdier med FC Midtjylland: Vi er ambitiøse, nytænkende, tør sætte høje mål og gå egne veje. Vi tager vores opgaver meget alvorligt. Vi går gerne forrest, men insisterer samtidig på at være uhøjtidelige. Begge parter agerer i realtid. Med andre ord, det kan ikke gøres om, og det forpligter. Vi tager turen til Jylland i det ydmyge håb, at vi kan gøre os fortjent til opmærksomheden fra vores jyske venner ved at give en lille smagsprøve på hvad BC Hospitality Group kan. Vi vil jo rigtigt gerne byde de gode jyder velkommen på vores fantastiske hoteller.''

Aftalen går begge veje, og det er altså ikke kun København, der kommer til det midtjyske. FC Midtjylland kan afholde sponsorevents og møder på Crowne Plaza Copenhagen Towers, AC Hotel Bella Sky Copenhagen og Marriott Copenhagen, og ønsket er naturligvis, at det kaster mere af sig på den lange bane eller sagt på en anden måde: Ulvene og venner må gerne komme.

Aftalen løber, som nævnt, to år frem til 31. december 2020.

Om BC Hospitality Group

BC Hospitality Group er en af Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, messer og hospitality, og den samlede koncern råder over 1.584 hotelværelser, 162 møde- og konferencelokaler og ca. 200.000 m2 konference- og møde- og eventfaciliteter, med plads til over 30.000 personer, og består af: Bella Center Copenhagen, Comwell Conference Center Copenhagen, Crowne Plaza Copenhagen Towers, AC Hotel Bella Sky Copenhagen, Copenhagen Marriott, CIFF, CIFF Showrooms og International House.

BC Hospitality Group har to meget store og vigtige byggerier/projekter forude: En massiv udvidelse af Bella Center Copenhagen, med opførelsen af en ny kongreshal og i alt 14.000 nye m2, og det kommende nye Hilton ved Knippelsbro i Københavns havn på Christianshavn. Begge projekter forventes at være fuldført i løbet af 2021.

Læs mere om BC Hospitality Group

Om FC Midtjylland

FC Midtjylland blev stiftet 1. juli 1999 som resultat af en ambitiøs sammenlægning af Herning Fremad og Ikast FS. Trods flotte præstationer, som to selvstændige klubber, var det ønsket om en topplacering i landets bedste række der satte gang i processen.

Med oprykning i første sæson og topplaceringer i Superligaen de efterfølgende år, beviste FC Midtjylland, at de var på rette vej, og 2015 blev året, hvor klubben vandt sit første Danmarksmesterskab.

FC Midtjylland har også ambitioner uden for grønsværen, og er mere end en fodboldklub, med en klart defineret CSR politik. Klubben arbejder aktivt for at inddrage alle interessenter omkring klubben og tager socialt ansvar indenfor tre overordnede områder: Frivillig, fællesskabet, fremtidig uddannelse. FC Midtjylland er et regionalt flagskib, der skaber sammenhængskraft og fællesskab i regionen med 30.000 aktive fodboldspillere i klubsamarbejdet.

Læs mere om FC Midtjylland.

MCH Arena Copenhagen Marriott.jpg
MCH Arena AC Hotel Bella Sky Copenhagen.jpg

Group Director Marketing Morten Jensen - tlf +45 50 60 45 00 - mail: moj@bellacenter.dk