Finalerne i eSuperligaen, Danmarks største FIFA-turnering, afholdes i Forum.

Pressemeddelelse 4. december 2018

Esport er kommet for at blive, det er slået fast en gang for alle. Interessen går kun i en retning, nemlig op, og det stiller helt andre krav til lokationer og faciliteter.

Esport er gået fra at være for de få, og foregå i kælderen eller på teenageværelset, til at rykke frem i lyset og forreste række. Interessen er kun stigende og det er især den yngre generation der har fået øjnene op for eSuperligaen. Esport har i det hele taget skiftet fra niche til bredde, det kommer især til udtryk når der skal afvikles events og turneringer, for publikumsinteressen også har vokseværk.

Det næste store event, finaleshowet i eSuperliga, finder således sted i Forum den 17. december og er et godt bevis for hvilken betydning esporten har fået. Forum kan huse op til 8.000 tilskuere, og eSuperliga Playoffs er en af de største og mest ambitiøse FIFA-turneringer til dato, med FIFA-spillere fra allerhøjeste hylde, blandt andet to tidligere individuelle verdensmestre og tre klubverdensmestre.

BC Hospitality Group er en aktiv medspiller og har været involveret i flere store esportbegivenheder, som Copenhagen Games 2018 i Bella Center tidligere i år.

"Både udøvere og tilskuere skal have de bedste rammer uanset om det er er i FIFA regi, et mindre event eller superstjernene fra Astralis der skal dyste. Vi har sørget for at holde os til i de seneste år og det er kommet godt igen. Det vil vi fortsat gøre, da denne sport næppe bliver mindre " siger Morten Jensen, Group Marketing Director hos BC Hospitality Group.

BCHG har også samarbejdet med RFRSH, som har Astralis i stald, og som for andet år i træk kunne melde totalt udsolgt i Royal Arena.

Pressechef Karen Østerbye, kars@bchg.dk, tlf 81 88 48 43