Stop Spild Lokalt – Bella Center Copenhagen i den gode sags tjeneste

Pressemeddelelse 21. december 2018

For anden jul i træk har organisationen Stop Spild Lokalt lavet en landsdækkende aftale med supermarkeder om uddeling af overskudsmad 23. og 24 december. Gode varer, som ellers ville havne i affaldscontaineren grundet julens lukkedage, bliver i stedet indsamlet og tilbudt økonomisk trængte, som så, forhåbentligt, får en bedre jul.

BC Hospitality Group A/S  støtter Stop Spild Lokalt og stiller lokaler i Bella Center Copenhagen og frivillig hjælp til rådighed. Stop Spild Lokalt juleinitiativ er landets største maduddeling, og det forventes, at 200 tons mad bliver indsamlet på landsplan, hvoraf de 20 tons uddeles fra Bella Center Copenhagen - det eneste uddelingssted i København. Ca. 1.000 københavnske familier blev hjulpet sidste år.

30 supermarkeder, 28 Coop- og to Føtexbutikker i Københavnsområdet er med i projektet ud af 300 butikker på landsplan. AVIS leverer 25 varebiler til transport af varerne fra butikkerne til Bella Center Copenhagen og 300 frivillige fra Stop Spild Lokalt har meldt sig til projektet som chauffører, pakkere, uddelere m.m.

Uddelingen foregår søndag den 23. december i tidsrummet kl. 21 - 23.30 og mandag den 24. december kl. 10.30 - 12.30 og man skal selv medbringe poser/tasker til at transportere varerne hjem.

Stop Spild Lokalt blev søsat for et par år siden, via en Facebookgruppe, som et lokalt projekt i Korsør, men er i dag udbredt til hele landet.

Pressechef Karen Østerbye - kars@bchg.dk - tlf 81 88 48 43