Min bedste eksamen – et kursus for ”gymnasieunge”

Pressemeddelelse 12. april 2019

BC Hospitality Group og TACK har forenet kræfterne og tilbyder et kursus for unge i "gymnasiealderen". Kurset går kort og godt går ud på at få skovlen under eksamensnervøsitet og den berygtede sorte klap.

Det er ikke noget nyt i at være udfordret af præstationsangst eller fryse til is, når døren til eksamenslokalet går op. Omvendt er der ingen grund til at acceptere tingenes tilstand, når der kan gøres noget ved det. Det er brand ærgerligt, når man nu ved, at man kan sit stof, men ikke er i stand til at formidle det ordentligt. Tænk hvis et potentielt dårligt forløb kan vendes til en god og positiv oplevelse med de rigtige værktøjer.

TACK har længe gået med en idé om at give en håndsrækning til Danmarks unge i gymnasiealderen for at give dem en god oplevelse til eksamen og en god start på 'voksenlivet'. Rigtig mange unge føler et enormt pres til eksamen og med redskaber til at tackle både nervøsitet og levere en god præstation, er det et stort ønske for TACK at hjælpe disse unge til at få en positiv oplevelse ved eksamensbordet - og i livet generelt.

Initiativet rammer lige ned i BC Hospitality Groups CSR politik, også kendt som Responsible Hospitality, om ansvarlighed, oplysning om bæredygtighed og at være en god spiller i det omkringliggende samfund. Initiativet er også sidste trin i et forløb, som begyndte med "børnekokkeskole" for de yngste, "ungeprojektet" i samarbejde med en lokal folkeskole om et seks måneders praktikforløb for 9. klasse og nu eksamenskurset for de unge.

De værktøjer de får med sig kan de også bruge senere i studie- og arbejdslivet.

BC Hospitality Group har faciliteterne og stiller lokaler og forplejning til rådighed. TACK bidrager med instruktører og knowhow.

Kurset afholdes 25. maj og varer fem timer. Det er tilrettelagt meget håndgribeligt i forhold til at lære at slippe hæmningerne og lade nervøsiteten blive hjemme.

Fokus er på den gode forberedelse, troen på sig selv, forstå opgaven og disponere tiden, præsentationsteknik  og andre brugbare værktøjer. Der er også god tid til at høre andres erfaringer og prøve de nye værktøjer af.

Der er planlagt fire hold med 16 deltagere pr. hold og det første er allerede fyldt. Tilmelding er efter først-til-mølle princippet og betaling er et symbolsk gebyr på kr. 50 pr. deltager.

Læs mere om kurset og TACK: her.

Om BC Hospitality Group

BC Hospitality Group er en af Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, messer og hospitality, og den samlede koncern råder over 1.584 hotelværelser, 162 møde- og konferencelokaler og ca. 200.000 m2 konference- og møde- og eventfaciliteter, med plads til over 30.000 personer, og består af: Bella Center Copenhagen, Comwell Conference Center Copenhagen, Crowne Plaza Copenhagen Towers, AC Hotel Bella Sky Copenhagen, Copenhagen Marriott, CIFF, CIFF Showrooms og International House.

BC Hospitality Group har to meget store og vigtige byggerier/projekter forude: En massiv udvidelse af Bella Center Copenhagen, med opførelsen af en ny kongreshal og i alt 14.000 nye m2, og det kommende nye Hilton ved Knippelsbro i Københavns havn på Christianshavn. Begge projekter forventes at være fuldført i løbet af 2021. Læs mere om  BC Hospitality Group her.

Pressechef Karen Østerbye - tlf +45 81 88 48 43 - kars@bchg.dk