Årsresultat 2017: Flot top- og bundlinje og massive investeringer hos BC Hospitality Group A/S

Pressemeddelelse 4. juni 2018

Med en samlet omsætning for koncernen på 1.118,6 mio. DKK i 2017 holder BC Hospitality Group A/S kadencen og konsoliderer den markante turn-around, som blev påbegyndt i 2014 med mærkbare investeringer i faciliteter og service, øget fokus på bæredygtighed og innovation - og som har ført til både vækst og øget tilfredshed over hele linjen.

2017 blev endnu et godt år for BC Hospitality Group A/S, der fortsætter arbejdet med identificering af attraktive investeringsmål inden for ledende internationale hotel brands, signifikante kvalitetsløft og produktudvikling på tværs af alle forretningsenheder og lancering af nye bæredygtige initiativer.

"Vi har aflagt et rigtigt godt regnskab og er meget tilfredse med 2017-resultatet. Vi holder dampen oppe, og hotellerne vækster. Vi udvider løbende med nye services og opnår mærkbare kvalitetsløft på tværs af enhederne, vi ser på bæredygtige løsninger i hospitalitybranchen i et holistisk perspektiv og meget mere, og alt dette afspejler sig blandt andet i en meget høj grad af lønsom kunde- og medarbejdertilfredshed, " siger Allan L. Agerholm, koncernchef og CEO i BC Hospitality Group A/S.

Markedsledende og Hosting Moments That Matter

Med et solidt regnskab i ryggen og en understregning af positionen som markedsledende i Nordeuropa, går BC Hospitality Group A/S altså fremtiden i møde godt rustet og med fortsat fokus på enestående service, bæredygtige og innovative forretningsløsninger og fremtidige vækstmuligheder - alt sammen med henblik på at vi er 'hosting moments that matter' for vores kunder, understreger Allan L. Agerholm.

"Jeg har en meget engageret organisation i ryggen, hvis indsats har resulteret i meget tilfredse gæster og delegerede samt en rigtig flot top- og bundlinje, og det kan ikke værdsættes nok, " tilføjer koncernchefen.

2017 blev da også året, hvor alle koncernens tre internationale hoteller opnåede en placering blandt de 30 mest attraktive og alsidige mellemstore arbejdspladser i Danmark i initiativet 'Great Place to Work '.

Samtidig opnåede koncernens hoteller flotte placeringer på TripAdvisor: Crowne Plaza Copenhagen Tower blev i top 10, Copenhagen Marriott nåede i top 15 og AC Hotel Bella Sky Copenhagen i top 25 (blandt 119 københavnske hoteller) og alle tre hoteller lagde sig over den samlede belægningsprocent på Københavns hoteller, der ifølge byens officielle tal lå på 78 procent.

Ny hal og holistisk hospitalitystrategi
Omend fremgangen i omsætning og indtjening er bredt funderet i koncernens forretningsenheder, så har særligt de tre hoteller, AC Hotel Bella Sky Copenhagen, Copenhagen Marriott og Crowne Plaza Copenhagen Towers, præsteret flot i 2017 i et konkurrencepræget marked.

Samlet set tog BC Hospitality Group A/S i 2017 imod godt 1,2 mio. gæster og heraf var 600.000 tusinde af dem hotelgæster, som checkede ind og ud på koncernens i alt 1.584 hotelværelser. Allan L. Agerholm forklarer:

"Der er altid plads til forbedringer, hvis man vil forblive i toppen af den internationale hotel- og kongresliga. I 2017 opgraderede vi bl.a. Copenhagen Marriott hotellets fitness center og foretog en gennemgribende ombygning af luksussuiten, The Royal Suite. Vi tog desuden hul på en markant ombygning og opgradering af AC Hotel Bella Sky Copenhagens populære Sky Bar på 23. etage, som genåbner i sommeren 2018 under et helt nyt navn og koncept. Nu har vi tillige en ny multifunktionel kongreshal på bedding, så vi sørger for at holde hjulene i gang i både egen butik og i byen som helhed, og det er netop her, at koncernens fokuserede og holistiske forretningsstrategi viser sin styrke til gavn for os alle: medarbejdere, business, borgere og samfund. "

Anerkendelse og nomineringer i ind- og udland

2017 blev året, hvor Copenhagen Marriott blev kåret som 'Bedste Hotel i København & Omegn 2017' ved rejsebranchens årlige Danish Travel Awards og Bella Center Copenhagen blev nomineret til en pris af den internationale kongresforening AIPC for dets effektive implementering af den nye trådløse netværkstjeneste "Tomorrow's Wi-Fi Today'. Koncernen som helhed blev tillige nomineret til Københavns Erhvervspris 2017 i kategorien 'miljø og socialt ansvar' qua dens fokuserede indsats på inklusion af udsatte grupper (her specifikt flygtninge) på det danske arbejdsmarked. Og endelig blev tiltaget 'Responsbile Hospitality Day' v. BC Hospitality Group, der skal samle og sikre øget videndeling omkring bæredygtige løsninger i branchen, siden årsregnskabets afslutning belønnet med den respekterede Danish Events & Meetings Award.

Yderligere information om koncernen og den supplerende beretning 'Responsible Hospitality Report 2017' er tilgængelige via henholdsvis bchg.dk og bæredygtighedssitet responsiblehospitality.dk

Nøgletal

- BC Hospitality Group A/S ligger fortsat helt fremme i førerfeltet i den danske hospitality branche.

- I 2017 nåede koncernen en samlet omsætning på 1.118,6 mio. DKK, inklusive både BC Hospitality Groups forretningsenheder og Crowne Plaza Copenhagen Towers' resultater.

- Resultatet før afskrivninger (EBITDA) landede på 215 mio. DKK, mens overskuddet før skat lå på 183 mio. DKK, og overskuddet efter skat endte på 119 mio. DKK.

Om BC Hospitality Group A/S

- BC Hospitality Group A/S blev etableret i 2014 og er en af Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, messer og hospitality. Den samlede koncern råder over 1.584 hotelværelser, 162 møde- og konferencelokaler og ca. 200.000 m2 konference- og møde- og eventfaciliteter med plads til over 30.000 personer og består af: Bella Center Copenhagen, Comwell Conference Center Copenhagen, Crowne Plaza Copenhagen Towers, AC Hotel Bella Sky Copenhagen, Copenhagen Marriott, 360° Venue Catering, CIFF, CIFF Showrooms, International House og Forum Copenhagen.

_SSP8753.jpg
_SSP8738_b.jpg

Koncernchef og CEO - BC Hospitality Group A/S, Allan L. Agerholm, ala@bchg.dk / 50604400
Head of Media Relations - BC Hospitality Group A/S, Anne Marie Barsøe, anba@bchg.dk / 81884843