BC Hospitality Group A/S vinder ISS Diversity Prize 2018 for markant mangfoldighedsindsats

Pressemeddelelse 28. september 2018

Tre organisationer var med i opløbet, da ISS for fjerde gang uddelte ISS Diversity Prize. I år gik prisen til BC Hospitality Group A/S for koncernens strukturerede og resultatorienterede arbejde med ledelse af mangfoldige teams. Prisen blev overrakt i forbindelse med ISS-konferencen 'Ledelse i et mangfoldigt perspektiv' den 27. september 2018.

Som hos ISS, er mangfoldighed også en meningsfuld måde at tage samfundsansvar på hos den danske hospitality udbyder BC Hospitality Group A/S, hvor man ligeledes anerkender de sociale og økonomiske gevinster, der er at hente, når der arbejdes strategisk og struktureret med mangfoldighed. Herom siger Allan L. Agerholm, CEO i BC Hospitality Group:

"Der hersker ingen tvivl om, at vores målrettede arbejde med at skabe en mangfoldig arbejdsplads både styrker medarbejdernes engagement og bidrager positivt til bundlinjen. Vores mantra er, at 'bæredygtighed er god business', og vi er meget stolte over at modtage ISS Diversity Prize 2018, som helt sikkert vil motivere alle på tværs af koncernen til at arbejde endnu mere dedikeret og resultatorienteret med mangfoldighedsinitiativer og ledelse af mangfoldige teams."

Tre organisationer nomineret

Både BC Hospitality Group, DSB og Peder Lykke Centret var nominerede til prisen pga. deres dedikerede arbejde med ledelse af mangfoldige teams ud fra et forretningsmæssigt perspektiv.

I ISS-juryens begrundelse for at tildele BC Hospitality Group årets 'ISS Diversity Prize' lød det blandt andet: ...Den vigtigste faktor i valget af BC Hospitality Group A/S er deres strategiske indsatsområder inden for ledelse af mangfoldige teams, herunder 'One Team' initiativet, der har til formål at skabe et arbejdsmiljø og en teamdynamik, hvor alle føler sig accepterede og værdifulde.

I forbindelse med nomineringen til årets pris blev BC Hospitality Groups tilgangsvinkel til at mangfoldige teams anses som en styrke, der hjælper koncernen med at forstå og servicere deres internationale publikum og samtidig har en positiv indvirkning på medarbejdernes anciennitet, tolerancetærskel og trivsel, også fremhævet af ISS-juryen.

Tidligere på året modtog BC Hospitality Group også Københavns Kommunes Erhvervspris 2018 i kategorien 'Miljøansvar, CSR og socialøkonomiske virksomheder' for koncernens utrættelige arbejde med integration af udsatte grupper samt sikring af mangfoldighed og fleksibilitet på arbejdspladsen.

Læs mere om BC Hospitality Group's bæredygtighedsindsats kaldet 'Responsible Hospitality' på sitet responsiblehospitality.dk og bchg.dk

●●●

Om ISS Diversity Prize

• Kampen om arbejdskraft og talenter står højt på agendaen i danske virksomheder, og ny forskning fra et forskningssamarbejde mellem CBS og ISS Danmark viser, at supermangfoldighed er et greb til at imødegå udfordringen samtidig med, at det skaber positive resultater på bundlinjen.
  • For at sætte fokus på aktuelle emner og udfordringer inden for området har ISS derfor valgt hvert år at sætte fokus på et tema, som knytter sig til mangfoldighed og de seneste fire år uddelt prisen 'ISS Diversity Prize'.
  • På baggrund af skriftlige indstillinger udvælger en nedsat jury således hvert år tre organisationer til at dyste om prisen. Derpå foretager ISS sammen med forskningskonsulent Lotte Holck fra CBS en undersøgelse af virksomhedernes tilgang til ledelse af mangfoldighed.
  • Vinderen af ISS Diversity Prize 2018 blev kåret på konferencen 'Ledelse i et mangfoldigt perspektiv' den 27. september 2018, hvor bl.a. CEO i ISS, Jeff Gravenhorst, og journalist, tv-vært og forfatter Abdel Aziz Mahmoud satte fokus på netop ledelse af mangfoldige teams.
  • Sidste års vinder af ISS Diversity Prize blev IKEA i tæt kapløb med Velux og DR Symfoniorkesteret.

Om BC Hospitality Group A/S

Læs flere nyheder fra BC Hospitality Group her.

ISS Diversity Prize 2018 - årets nominerede inklusive BC Hospitality Group.jpg
ISS Diversity Prize 2018 - årets vinder BC hospitality Group - CEO Allan L Agerholm og CSR-chef Mireille Jakobsen.jpg

CEO - BC Hospitality Group, Allan L. Agerholm, mobil: 5060 4400, mail: ala@bchg.dk

Group Responsible Hospitality Manager - Mireille Jakobsen, mobil: 5060 4482, mail: mij@bchg.dk