NY RESTAURANT: København får ny gastro hotspot med japansk-inspireret køkkenkunst og byens vildeste udsigt

Pressemeddelelse 17. august 2018

Tilbagelænet overskud og cool forkælelse. En international stemning, der starter og slutter på toppen. Affordable luxury med raffinerede drinks i baren, delikate middage i restauranten og stilfuld hygge i cigarloungen - alt sammen tilsat byens vildeste udsigt. Det er, hvad der venter gæsterne, når byens nye gastro hotspot, SUKAIBA Copenhagen, åbner på fredag på toppen af designhotellet AC Hotel Bella Sky. SUKAIBA Copenhagen byder på sofistikeret japansk madkultur baseret på bæredygtighed og lokaltproducerede råvarer.

SUKAIBA Copenhagen - japansk inspireret køkkenkunst og byens vildeste udsigt

Skyhøje ambitioner - uden at miste jordforbindelsen

Fredag den 17. august 2018 åbner Københavns seneste skud på 'gastro-stammen', SUKAIBA Copenhagen dørene op for publikum. Og der er noget at glæde sig til, for ambitionerne er skyhøje for både gastronomi- og gæsteoplevelsen.

"SUKAIBA Copenhagen skal være et studie i sublim mad, kreativitet i køkkenet, skøn vin (og sake) og innovative cocktails. Vi gir' den gas heroppe med kulinarisk 'madnørderi' på alle fronter, og vi betragter både køkken og bar som vores personlige legeplads, hvor det er tilladt at plukke fra japanske madtraditioner og forene disse med lokale råvarer af topkvalitet, sådan som det gir' mest mening for os, " fortæller stedets kulinariske ildsjæl, køkkenchef Martin Nilsson-Møller, og fortsætter:

"Der vil blive grillet mange råvarer over robataen (traditionel japansk grill), og vi vil bevæge os i de højere gastronomiske luftlag dog uden at miste jordforbindelsen, og derfor har vi skabt et raffineret og balanceret menukort med bred appeal og konkurrencedygtige priser. "

The menu, please

På gastro-siden byder SUKAIBA Copenhagen på både frokost og middag. Til frokost inkluderer valgmulighederne en 'SUKAIBA Copenhagen Bento Box'. Desuden kan gæsterne selv vælge fra en a la carte menu til både frokost og middag, så der plads til både den lette og den mere 'all-round' madoplevelse.

Aftenskortet lokker blandt andet med 'the full experience' i form af en 8- eller 16-retters 'SUKAIBA Kamikaze' menu samt retter som klassisk tempura og robata, hvor kød og fisk grilles på den traditionelle japanske kulgrill. Og er det en af de aftener, hvor gæsten ønsker at gå 'all-in', er det også muligt at gå om bord i både Baerii, White Sturgeon kaviar og andre lækkerier, såsom en udsøgt dessertmenu.

Martin Nilsson-Møller og Co. opfinder desuden løbende nye retter med afsæt i japansk madkultur og altid præsenteret forbilledligt på smuk håndlavet keramik.

Er det 'lidt men godt', der trækker, så skal SUKAIBA snackmenuen i spil - kanske t i kombination med en raffineret 'Geisha' cocktail, den specialproducerede SUKAIBA gin, den lokalt bryggede SUKAIBA Copenhagen øl med et twist af citrongræs, udsøgt sake eller gode vine.

For SUKAIBA Copenhagen er også en ny legeplads for cocktailentusiaster; Ud over en sublim madoplevelse, vil der være rig mulighed for at droppe forbi stedets specialdesignede bar og lounge for at nyde velsmagende drinks og ikke mindst den smukke udsigt - alt sammen i en afslappet atmosfære og - i weekenden - til internationale DJ-tunes.

Holdet bag

Består af den danske kok Martin Nilsson-Møller med team. Martin har senest høstet en del roser for sine kulinariske retter over åben ild i Restaurant BASALT på samme matrikel, og har en fortid som souschef på bl.a. Restaurant Kiin Kiin og Marchal. Ved sin side får køkkenchefen den erfarne finske restaurantchef Juuso Hakanen, der er hentet hjem fra London, og som sammen med et helt nyt team af erfarne og friske tjenere, ser frem til at byde velkommen i skyerne.

Nye rammer - nye muligheder - stor satsning

Allan L. Agerholm, adm. direktør i BC Hospitality Group, der står bag SUKAIBA Copenhagen, siger

om bevæggrunden for at lancere en helt ny mad- og baroplevelse på et af koncernens internationale hoteller:

"Vi har virkelig hjertet med i det her og har investeret et tocifret millionbeløb i at skabe nogle nye rammer, der åbner op for helt nye forretningsmuligheder. Stedets dna skal skinne klart igennem og vise, at vi virkelig vil og brænder for SUKAIBA Copenhagen. "

"Vi har mange dygtige kompetencer på forskellige områder i koncernen, og med lanceringen af SUKAIBA Copenhagen melder vi os ind blandt byens bedste restauranter og barer. Vi glæder os utroligt meget til at løfte sløret for satsningen, som understreger vores villighed til hele tiden at gå nye veje og at tilføre ny værdi til vores lokale og internationale gæster, " slutter Allan L. Agerholm.

Indretningen i SUKAIBA Copenhagen er et modigt mix af internationale og danske brands og er holdt i en farvepalette, der velovervejet fusionerer varme japanske farvereferencer med kølige nordiske nuancer i et internationalt blend.

Stedets unikke beliggenhed, med udsigt ud over København, Amager Fælled og til Sverige, er udnyttet og inddraget i indretningen til det yderste - selv på de indbydende unisextoiletter. For livsnyderen byder SUKAIBA Copenhagen endda også på egen cigarlounge med et udvalg af delikate cigarer, specialdesignet udsugning i SUKAIBA askebægerne, klassiske brætspil - og en udsigts- og stjernekikkert, forstås.

SUKAIBA Copenhagen slår dørene op fredag den 17. august 2018.

___________________________

Hvad: SUKAIBA Copenhagen
Hvor: AC Hotel Bella Sky, 2300 Kbh. S
Bordreservation: sukaiba.dk og reservation@sukaiba.dk

Følg SUKAIBA Copenhagen på instagram: @sukaibacopenhagen
Download SUKAIBA Copenhagen pressekit, inklusive billeder, logos, fakta ark, biografier om Martin Nilsson-Møller og Juuso Hakanen her

BC Hospitality Group A/S blev etableret i 2014 og er en af Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, messer og hospitality med godt 3.000 medarbejdere. Den samlede koncern råder over 1.584 hotelværelser, 162 møde- og konferencelokaler og ca. 200.000 m2 konference- og møde- og eventfaciliteter med plads til over 30.000 personer og består af: Bella Center Copenhagen, Comwell Conference Center Copenhagen, Crowne Plaza Copenhagen Towers, AC Hotel Bella Sky Copenhagen, Copenhagen Marriott, CIFF, CIFF Showrooms, International House og Forum Copenhagen.

Læs flere nyheder fra BC Hospitality Group her

SUKAIBA Copenhagen - Fakta om.pdf
SUKAIBA Copenhagen.jpg
SUKAIBA Copenhagen i