Bella Center Copenhagens Wi-Fi-initiativ nomineret til AIPC Innovation Award 2017

Pressemeddelelse 6. juni 2017

Den internationale kongresforening AIPC, International Association of Convention Centres, har nomineret Bella Center Copenhagens nye trådløse netværkstjeneste 'Tomorrow's Wi-Fi today' til den prestigefyldte 'AIPC Innovation Award'. Vinderen af årets Innovation Award annonceres under AIPCs årsmøde den 2-5. juli i Sydney.

IMAGE

Initiativet 'Tomorrow's Wi-Fi Today' er nomineret til AIPCs Innovationspris 2017

Bella Center Copenhagens implementering af en ambitiøs og effektiv Wi-Fi-løsning, der i dag kan servicere mere end 25.000 brugere på en gang, har fundet vej til en nominering til AIPCs anerkendte 'Innovation Award 2017'. Det ny WiFi-netværk med navnet 'Tomorrow's Wi-Fi Today', blev med stor succes implementeret i virksomheden forud for afholdelsen af nordens hidtil største kongres, ESMO 2016, i Bella Center Copenhagen i oktober 2016 - og netværket gjorde med ét Bella Center Copenhagen til det første kongrescenter i verden, der kan servicere, hvad der svarer til en mellemstor dansk provinsby på én gang.

Motivet bag Wi-Fi-initiativet var en fremadskuende forståelse for, at både udstillere og konferencedeltagere i dag kræver adgang til samme hurtige og pålidelige internetforbindelse, som de har hjemme, således at de løbende kan udføre opgaver på en bærbar computer, tablet el.lign. og tilgå e-mails, streame videopræsentationer, foretage videoopkald m.v.

Den nye markedsvirkelighed har været en stor teknologisk udfordring for kongres- og messecenteret, hvis godt 100.000 m², inklusive talrige afkroge og tyk beton, gjorde det vanskeligt at få signalerne ud i alle hjørner. Endelig skulle den nye løsning også sikre, at brugerne kunne roame på tværs af centeret og BC Hospitality Groups tre hoteller uden at skulle lave nye opkoblinger hvert sted.

Ledelsen valgte derfor at bestræbe sig på at blive det første kongres- og konferencecenter i verden med en tidssvarende og fleksibel trådløs netværkstjeneste. Netop dette initiativ, har den internationale brancheforening AIPC fundet så inspirerende, at det nu er indstillet til årets innovationspris, the AIPC Innovation Award 2017.

"Det er ret centralt for vore kunder, både kongresarrangørerne, deres udstillere og de delegerede, at de kan klare den digitale del af forretningen både ude og hjemme, og da vi samtidig lever af at levere et meget højt service- og kvalitetsniveau, er den fremtidssikrede teknologiske løsning, som vi nu har investeret i, helt afgørende i et konkurrencepræget marked. Vi glæder os over den anerkendelse, der ligger i AIPC-nomineringen og til at dele vor viden og learnings i implementeringsprocessen med kongrescentre verden over, " siger Allan L. Agerholm, Administrerende Direktør i BC Hospitality Group A/S.

Allan L. Agerholm præsenterer Bella Center Copenhagens 'Tomorrow's Wi-Fi Today'-initiativ på to forskellige sessioner under AIPC-årsmødet i Sydney, hvor både AIPCs jury og de delegerende kan stemme på deres favorit til innovationsprisen. Vinderen annonceres til AIPC Awards Dinner den 4. juli.

Bella Center Copenhagens nye netværksteknologi er sidenhen succesfuldt implementeret i alle BC Hospitality Groups internationale hotel- og mødefaciliteter på Copenhagen Marriott Hotel, AC Hotel Bella Sky Copenhagen, Crowne Plaza Copenhagen Towers og Comwell Conference Center Copenhagen.

●●●

Om Bella Center Copenhagens innovative Wi-Fi-løsning

• Bella Center Copenhagens netværksløsning udnytter en helt ny routerteknologi (802.11ac wave 2) og er det første kongres- og konferencecenter i verden, som har installeret denne teknologi, der er specielt designet til at håndtere meget store antal samtidige brugere på ét netværk
  • IT partner på projektet er Ruckus Wireless som med deres helt nyudviklede ZoneFlex teknologi og højt ydende access punkter og backbone sikrer, at Wi-Fi gæster i BC Hospitality Group typisk vil have min 20 MB op/ned til rådighed
  • Næsten 500 adgangspunkter med intelligente antenner er blevet strategisk placeret overalt i centerets mange haller og rum
  • Den nye forbindelse har kapacitet til at levere sublim og stabil service til mere end 25.000 brugere på samme tid og inkluderer bl.a. 470 adgangspunkter med intelligente antenner og aktiv optisk fiberforbindelse.

Om AIPC, the International Association of Convention Centers

AIPC er en international brancheforening for ledere af kongrescentre verden over, der sætter fokus på at inspirere og viden dele innovative kvalitetsløsninger inden for ledelse, drift, marketing, teknologi m.v. Læs mere om AIPC lige her

Om the AIPC Innovation Award

AIPCs Innovation Award fejrer i år 10-års jubilæum. Awarden sætter fokus på AIPCs mission om at anspore til og anerkende succesfuld ledelse i kongres- og konferenceverden. Læs mere om tankerne bag innovationsprisen lige her